<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><!-- generator="wordpress/2.1.2" -->
<rss version="0.92">
<channel>
	<title>Hot Health Studies</title>
	<link>http://www.hothealthstudies.com</link>
	<description>Eye-Opening Health Sudies and Natural Ways to Boost Personal Health and Help Fight and Prevent Disease</description>
	<lastBuildDate>Tue, 08 Jul 2008 09:10:56 +0000</lastBuildDate>
	<docs>http://backend.userland.com/rss092</docs>
	<language>en</language>
	
	<item>
		<title>Got Antioxidant Anxiety? Here&#8217;s The 10 Highest Antioxidant Foods</title>
		<description>Taking a walk through your neighborhood grocer, you are sure to notice that just about everything seems to be labeled “antioxidant.” Everything from tea to vegetables and even chocolate and wine are suppose to be “rich in antioxidants.” Apparently, they do everything from improving skin to battling cancer. But really, ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/got-antioxidant-anxiety-heres-the-10-highest-antioxidant-foods/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Garlic and Weight Loss</title>
		<description>Most people are aware that eating garlic can help in the fight against heart disease and perhaps even cancer. But it may also help in losing weight! Scientists working at a research institute in Israel, the Weizmann Institute of Science, have found a compound in garlic that may significantly help ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/garlic-and-weight-loss/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Flax Seed Inhibits Breast Tumors</title>
		<description>Breast cancer affects as many as 1 in 7 women in America, and kills over 50,000 every year. In the UK, 1 in 9 women develop breast cancer and over 13,000 die every year. So any way of reducing these appalling death figures would be a welcome boon for women ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/flax-seed-inhibits-breast-tumors/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Poor Diet Can Lead to Bad Behavior</title>
		<description>A study concluded in 2004 suggests that children fed a poor diet are more likely to be irritable, swear, argue, and generally develop an anti-social attitude.

Professor Adrian Raine from the University of Southern California (USC) co-authored a study based on the development of more than 1000 children from Mauritius, an ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/poor-diet-can-lead-to-bad-behavior/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Eating Meat Reduces Hunger Pains</title>
		<description>The exact reason why diets like Atkins (high protein) promote weight loss is not well understood. But there are many anecdotal stories to support the idea that eating plenty of meat can result in losing weight.

Previous research has suggested there is link between significant protein consumption and reduced hunger pains. ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/eating-meat-reduces-hunger-pains/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Effects of a Common Bread Preservative on Children</title>
		<description>In 2002 a study was conducted to test the effect of a common bread preservative on children following many anecdotal reports of child hyperactivity after consuming the bread preservative.

The study was published in the Journal of Paediatrics and Child Health.

The behaviour of twenty-seven children on the Royal Prince Alfred Hospital ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/effects-of-a-common-bread-preservative-on-children/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Why Olive Oil is Beneficial</title>
		<description>Scientists believe they have identified the reason why olive oil has a potentially protective effect on our hearts: Oleocanthal. A derivative of deacetoxy-ligstroside aglycone - oleocanthal - appears to act as a natural anti-inflammatory compound preventing or limiting the effects of various inflammatory chemicals and enzymes that may cause heart ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/why-olive-oil-is-beneficial/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Eating Tomatoes Lowers Prostate Cancer Risk</title>
		<description>Most people know that vegetables and fruits are good for us and should be part of our daily diet. But most people don’t know that tomatoes, in particular, can significantly help in the prevention of prostate cancer.

Tomatoes are rich in an antioxidant called lycopene. Lycopene is found in ample amounts ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/eating-tomatoes-lowers-prostate-cancer-risk/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Twins and Food Additives</title>
		<description>Parents have long suspected that additives in processed foods can affect their children's behaviour and mood,and possibly contribute to ADHD - attention deficit hyperactivity disorder. Such serious concerns have pressurised some manufacturers to create processed foods without any additives.

An interesting experiment on the Trevor McDonald Tonight show (ITV, UK) demonstrated ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/twins-and-food-additives/</link>
			</item>
	<item>
		<title>Green and Black Tea Reduce Mouth Cancer Cells</title>
		<description> Tea has been widely used as a beverage in China for thousands of years, and Chinese Emperor Shen Nung is believed to be the discoverer of tea in the 27th century BC. Tea’s medicinal properties have been suspected for centuries, but not until recently have they been proven.

Dr. Junshi ...</description>
		<link>http://www.hothealthstudies.com/green-and-black-tea-reduce-mouth-cancer-cells/</link>
			</item>
</channel>
</rss>
